Πρωτόγνωρες επιτυχίες για τα ελληνικά δεδομένα η Prom Racing
Πρωτόγνωρες επιτυχίες για τα ελληνικά δεδομένα η Prom Racing
Η ομάδα μας είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο ιστορικές ομάδες Formula Student στην Ελλάδα. Το 2008 πέντε παθιασμένοι με το μηχανοκίνητο αθλητισμό φοιτητές ίδρυσαν την Prom Racing. Η ομάδα σχεδιάζει και να κατασκευάζει ένα μονοθέσιο προδιαγραφών Formula Student, με σκοπό να λάβει μέρος στους διαγωνισμούς. Έκτοτε η ομάδα έχει κατακτήσει αρκετά βραβεία στους διαγωνισμούς της Ιταλίας, της Ουγγαρίας, της Τσεχίας και της Αυστρίας.
Το Formula Student είναι ο μεγαλύτερος, παγκόσμιος, μηχανολογικός διαγωνισμός και δημιουργήθηκε το 1981 στην Αμερική από την Society of Automotive Engineers. Πεντακόσιες περίπου ομάδες από κορυφαία πολυτεχνεία ολόκληρου του κόσμου, μελετούν, σχεδιάζουν και κατασκευάζουν ένα αγωνιστικό μονοθέσιο τύπου formula, ακολουθώντας ορισμένες τεχνικές προδιαγραφές. Παράλληλα, αναζητούν χορηγίες για να καλύψουν τα έξοδα της ομάδας και το κόστος κατασκευής του. Οι ομάδες δεν αξιολογούνται μόνο βάση των επιδόσεων του μονοθέσιου στην πίστα. Για την τελική κατάταξη λαμβάνονται υπόψη επιπλέον παράγοντες, όπως ο μηχανολογικός σχεδιασμός, η κοστολόγηση, η ευκολία στην κατασκευή και η οικονομική βιωσιμότητα του project. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός έχει πλέον εξελιχθεί σ’ ένα εκπαιδευτικό γεγονός πρώτης γραμμής και προσελκύει κάθε χρόνο κριτές διεθνούς κύρους από τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η σεζόν 2018-2019 έφτασε στο τέλος της, για την PROM Racing και μάλιστα στέφθηκε με πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα επιτυχία. Φέτος το καλοκαίρι η ομάδα εντυπωσίασε γνωστούς και μη με τις εμφανίσεις της και την ταχύτητα της και εμείς θα ρίξουμε μια πιο εκτενή ματιά στα κατορθώματά της.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Prom Racing εδώ και 3 χρόνια ακολουθεί one year plan (όπως όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές ομάδες) , δηλαδή, η μελέτη, ο σχεδιασμός, η κατασκευή και οι δοκιμές του νέου μονοθέσιου λαμβάνουν χώρα στη διάρκεια ενός μόλις ακαδημαϊκού έτους. Η εν λόγω επιλογή/στρατηγική επιτρέπει στην ομάδα να βελτιώνει σημαντικά όλα τα υποσυστήματα του μονοθέσιου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και τελικώς να παρουσιάζει κάθε χρόνο ένα εντελώς καινούριο μονοθέσιο που της επιτρέπει να ανταγωνιστεί τις μεγάλες ομάδες του εξωτερικού. Φέτος η ομάδα αποφάσισε απολύτως συνειδητά να συμμετάσχει στους 3 πιο απαιτητικούς διαγωνισμούς παγκοσμίως και πιο συγκεκριμένα στο Formula Student East, Austria και Germany. Οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί είναι οι πιο δύσκολοι καθώς συνδυάζουν μεγάλο ανταγωνισμό με τις κορυφαίες ομάδες να λαμβάνουν μέρος και σπουδαίους κριτές από τον χώρο της F1 και της αυτοκινητοβιομηχανίας και η Prom Racing ήθελε να μετρήσει τις δυνάμεις της απέναντι στους καλύτερους... Εξάλλου αυτό κάνει εδώ και 3 χρόνια με τρομερή συνέπεια και αυτός είναι ο λόγος που η βελτίωση κάθε χρόνο είναι τόσο μεγάλη!
Αναχωρώντας για τον πρώτο -χρονικά- διαγωνισμό, το Formula Student East (που λαμβάνει χώρα στο Zalazone της Ουγγαρίας) η ομάδα είχε προετοιμαστεί καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά τόσο για τα στατικά αγωνίσματα όσο και για τα δυναμικά χάρη στις εκτεταμένες δοκιμές και το κατάλληλο στήσιμο του μονοθέσιου. Πράγματι, όσο το μονοθέσιο προετοιμαζόταν για τα δυναμικά αγωνίσματα με δοκιμές στο συγκεκριμένο οδόστρωμα, τα ευχάριστα νέα ήχησαν στις τάξεις της ομάδας, καθώς η υποομάδα του Business Plan (του 1 από τα 3 στατικά αγωνίσματα) προκρίθηκε στα Business Plan Finals. Εδώ αξίζει να κάνουμε μία παρένθεση για να διευκρινίσουμε ότι τα Finals είναι μία διαδικασία όλων των στατικών Events όπου οι καλύτερες 3-4 ομάδες αναμετρώνται με «θέα» τις τελικές θέσεις του βάθρου. Συνεχίζοντας τα σπουδαία αποτελέσματα, η ομάδα κατατάχθηκε στην 9η και στη 13 θέση σε Design και Cost Event αντίστοιχα συγκεντρώνοντας βαθμούς ικανούς να την κατατάξουν στην 5η θέση στο άθροισμα των στατικών αγωνισμάτων. Ακολουθούσαν τα δυναμικά αγωνίσματα και η ομάδα ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξη ότι θα καταφέρει να αναδείξει την ταχύτητα του μονοθέσιου. Βλέπετε, για τα μέλη της ομάδας που «ζούνε» το μονοθέσιο, τις δοκιμές και την εξέλιξη καθημερινά, οι δυνατότητες ήταν γνωστές και άκρως ελπιδοφόρες. Μπορεί η 13η θέση ανάμεσα σε 25 ομάδες στο Acceleration Event -ένα αγώνισμα που ευνοούνται εκ φύσεως τα μονοθέσια με 4κύλινδρους κινητήρες λόγω ιπποδύναμης- να μην προκαλεί την προσοχή ή τον θαυμασμό, αλλά η 1η θέση στο Skidpad, το δεύτερο δυναμικό αγώνισμα, αναμφισβήτητα το κάνει. Μια πρώτη θέση που ήρθε στην πίστα, καθαρά, στα ίσια (όπως είθισται να λέμε) απέναντι σε σπουδαίους αντιπάλους. Εδώ να θυμίσουμε ότι και πέρυσι η ομάδα είχε διακριθεί στο συγκεκριμένο αγώνισμα κερδίζοντας την 3η θέση στην Αυστρία με χρόνο 4.95 seconds και φέτος είχε προετοιμαστεί κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ώστε να ρίξει το χρόνο στα 4.67 seconds μόλις 0.02 seconds από το παγκόσμιο ρεκόρ, κερδίζοντας έτσι την 1η θέση. Είναι πραγματικά πρωτόγνωρο για ελληνική ομάδα να κοιτάζει στα μάτια, σε τέτοιας δυσκολίας διαγωνισμό, τα μεγαθήρια και να τα κερδίζει στην πίστα, αποδεικνύοντας ότι πλέον και η Prom Racing κατατάσσεται μεταξύ των γρηγορότερων ομάδων του θεσμού, και δικαίως. Στο επόμενο δυναμικό αγώνισμα, το Autocross η ομάδα κατέκτησε την 4η θέση και βγήκε εκτός βάθρου στα τελευταία 10 λεπτά μετά από μεγάλη μάχη με πολλές ομάδες. Έχοντας μαζέψει -εκτός από τις εντυπώσεις- τόσους πολλούς βαθμούς, με έναν τερματισμό στο Endurance με ρυθμό αγώνα ανάλογο των επιδόσεων στο Autocross, η ομάδα φλέρταρε με ιστορικό αποτέλεσμα βάθρου. Ναι μεν ο ρυθμός ήταν ίδιος και καλύτερος με του Autocross, καθώς ήταν το γρηγορότερο μονοθέσιο στην πίστα μέχρι εκείνη τη στιγμή, αλλά μία βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων εκμηδένισε τις ελπίδες της ομάδας και την περιόρισε στην 10η θέση συνολικά ανάμεσα σε 34 ομάδες. Μια 10η θέση η οποία αποκτά άλλη αξία αν αναλογιστεί κανείς ότι λόγω της εγκατάλειψης στερήθηκε 325+100 (από Endurance + Efficiency) από τους συνολικά 1000 διαθέσιμους πόντους. Ωστόσο, κάθε άλλο παρά πικρία δεν έμεινε στην ομάδα, καθώς ο μεγαλύτερος στόχος τους είχε επιτευχθεί: είχαν σχεδιάσει και κατασκευάσει ένα αποδεδειγμένα νικητήριο μονοθέσιο!
Επόμενη στάση; Red Bull Ring στην Αυστρία! Ένας διαγωνισμός που θεωρείται ο 2ος δυσκολότερος και που η ομάδα συμμετείχε για 3η διαδοχική χρονιά, φτιάχνοντας έτσι μια ωραία παράδοση. Ευχάριστα νέα από την αρχή, καθώς η ομάδα κέρδισε την 5η θέση στο Business Plan και την 9η θέση στο Cost Event και το σπουδαιότερο όλων; Πρόκριση στα Design Finals! Η επίδοση της ομάδας στο Design Event οδήγησε τους κριτές να την κατατάξουν μεταξύ των 3ων καλύτερων ομάδων, ένα επίτευγμα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα. Όσον αφορά τα δυναμικά αγωνίσματα, και πάλι 13η θέση στο Acceleration και ενώ όλα προδιέθεταν μια back to back νίκη στο Skidpad, καθώς οι χρόνοι των άλλων ομάδων ήταν σαφώς υποδεέστεροι από αυτούς μας έδειξε η Prom Racing στον προηγούμενο διαγωνισμό, ένα πρόβλημα στην μίζα εμπόδισε την ομάδα από τη συμμετοχή της στο συγκεκριμένο αγώνισμα. Πραγματικά κρίμα! Στη συνέχεια, κέρδισε την 6η θέση στο αγώνισμα του Autocross, πιστοποιώντας για 2ο συνεχόμενο διαγωνισμό την ταχύτητα της. Μεγάλος στόχος λοιπόν ήταν και πάλι ο τερματισμός με ανταγωνιστικό ρυθμό του Endurance. Έτσι και έγινε! Τα παιδιά τερμάτισαν έχοντας τον 4ο καλύτερο χρόνο συνολικά, γεγονός το οποίο σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα αποτελέσματα την οδηγούσε σε μία ιστορική θέση μεταξύ των 4 πρώτων Overall. Δυστυχώς, η Prom Racing τέθηκε εκτός αγώνα στη διαδικασία του Post Inspection καθώς διαπιστώθηκε ότι η μηχανική ενεργοποίηση του BOTS (Brake Over Travel Switch) ήταν ανέφικτη και οι κανονισμοί προβλέπουν ακύρωση της ομάδας για το συγκεκριμένο αγώνισμα. Εδώ αξίζει να διευκρινίσουμε, ότι η συγκεκριμένη αδυναμία αποτελεί λάθος της ομάδας, που έγινε στη διαδικασία αλλαγής θέσης πεταλιών για τους οδηγούς, ωστόσο δεν προσέφερε κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων ομάδων. Τα μέλη της ομάδας όμως γνωρίζουν τους κανονισμούς ασφαλείας, ξέρουν ότι αυτά συμβαίνουν στο Motorsport και σέβονται την ποινή, όσο πικρή και αν είναι. Άλλωστε από τα λάθη βελτιώνονται και έχουν φτάσει στο επίπεδο που είναι τώρα. Συνολικά η ομάδα κατατάχθηκε 9η παρά το γεγονός ότι και πάλι απώλεσε 425 (από τους 1000) διαθέσιμους πόντους από ατυχία. Εκτός των άλλων διατήρησαν ένα αξιέπαινο σερί με 4 συνεχόμενα βάθρα τα τελευταία 2 χρόνια σε 4 διαγωνισμούς, χάρη στην 3η θέση στο Design.
Πεισμωμένη από τις συνεχείς ατυχίες, η ομάδα κατευθύνθηκε στο Hockenheim Ring της Γερμανίας για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Ευχή όλων ήταν να επαναληφθούν τα σπουδαία αποτελέσματα των πρώτων δύο αγώνων και να συνδυαστούν με έναν τερματισμό στο Endurance. Στα στατικά αγωνίσματα, η ομάδα κατέκτησε την 7η και 10η θέση σε Business Plan και Cost Event αντίστοιχα και το σπουδαιότερο όλων; Ναι, καλά μαντέψατε! 2ος συνεχόμενος διαγωνισμός που η ομάδα προκρίνεται στα Design Finals! Αυτή τη φορά μεταξύ 60 ομάδων, αυτή τη φορά στον δυσκολότερο διαγωνισμό που υπάρχει στον κόσμο, αυτή την φορά με τους αυστηρότερους κριτές που υπάρχουν στο Formula Student! Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση! Συμπεραίνουμε λοιπόν, ότι δεν είναι μόνο η ταχύτητα του μονοθέσιου που έχει ήδη αναφερθεί, είναι και η αναγνώριση που λαμβάνει η ομάδα από κριτές, ανταγωνιστές και ειδικούς του χώρου για τις μεθόδους, τις μελέτες, τη μηχανολογική σκέψη, την προσπάθεια, την προετοιμασία και εν τέλει την γνώση που παρουσιάζει. Όπως ήδη έχουμε πει, η Prom Racing διάλεξε αυτούς τους διαγωνισμούς για να «μετρήσει» τη δυναμική της αγωνιζόμενη έναντι στους καλύτερους και πλέον, χάρη σε τέτοιες επιτυχίες, κατέχει μία θέση ανάμεσα τους. Στα δυναμικά αγωνίσματα η ομάδα ολοκλήρωσε με επιτυχία Acceleration και Autocross παρά τα επιμέρους προβλήματα που αντιμετώπισε. Δυστυχώς, για έναν ακόμη αγώνα δεν κατάφερε να αγωνιστεί στο αγώνισμα του Skidpad, όπου ήταν ένα από τα φαβορί για τη νίκη. Για να γίνει πιο κατανοητό, αρκεί να αναφέρουμε ότι ο χρόνος του νικητή στη Γερμανία ήταν 4.89 seconds, ενώ η Prom Racing 2 βδομάδες νωρίτερα είχε κερδίσει με χρόνο 4.67 seconds. Πραγματικά δυσάρεστο, αλλά έτσι είναι το Motorsport! Όσον αφορά το Endurance, η ομάδα τερμάτισε με πραγματικά σπουδαίους χρόνους και από τους 2 οδηγούς και κατατάχθηκε στην 8η θέση μεταξύ 60 ομάδων. Ωστόσο, η ατυχία και πάλι της χτύπησε την πόρτα. Μια βλάβη στα αεροδυναμικά βοηθήματα από τις δεκάδες λακκούβες της πίστας, οδήγησε την ομάδα σε ποινή 2 λεπτών στο συνολικό χρόνο. Αντιλαμβάνεστε ότι με 2 λεπτά ποινή η ομάδα έχασε μερικές θέσεις και τερμάτισε στην 13η θέση Οι διακρίσεις όμως δεν σταματούν εδώ, καθώς η κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με την ταχύτητα κατά τη διάρκεια του Endurance, έφεραν την ομάδα στην 4η θέση στο αγώνισμα του Efficiency. Με αυτά τα αποτελέσματα, η Prom Racing έλαβε την 10η τελική θέση ανάμεσα σε 60 κορυφαίες ομάδες, παρά την ποινή. Αξίζει να σημειωθεί, ότι πρώτη φορά ελληνική ομάδα καταφέρνει να καταταχθεί μεταξύ των 10 πρώτων στην Γερμανία (καθώς είπαμε ότι είναι ο δυσκολότερος διαγωνισμός) καθώς επίσης και ότι η 4η θέση αποτελεί την κορυφαία θέση που έχει κατακτήσει ομάδα από τα πανεπιστήμια της Ελλάδας στα δυναμικά αγωνίσματα του συγκεκριμένου διαγωνισμού.
Κάνοντας μια σύνοψη της αγωνιστικής χρονιάς λοιπόν, επιγραμματικά η Prom Racing φέτος πέτυχε:
• 2 συμμετοχές σε Design Finals
• 1η νίκη της ιστορίας της (αλλά και της Ελλάδας) σε δυναμικό αγώνισμα ενός εκ των 3 δυσκολότερων διαγωνισμών
• 2ο γρηγορότερο θερμικό αυτοκίνητο στο αγώνισμα του Skidpad στην ιστορία του θεσμού, με χρόνο 4.67s (world record: 4.65)
• 1ο Βραβείο καινοτομίας στο Formula Student East
• Top6 τερματισμοί στο Autocross σε 2 από τους 3 διαγωνισμούς
• 2 τερματισμούς στους 3 διαγωνισμούς
• Top10 Overall και στους 3 διαγωνισμούς
• 4η θέση στο Efficiency
Περιττό να τονίσουμε πως, αν όχι όλα αυτά, τότε σχεδόν όλα, είναι πρωτοφανείς επιτυχίες όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά γενικότερα για μία ομάδα με τα μέσα, το Budget και την υποστήριξη που έχει η Prom Racing. Οι ομάδες τις οποίες πλέον η Prom Racing ανταγωνίζεται σαν ίσος προς ίσο, έχουν Budget τουλάχιστον 5πλάσιο της ελληνικής ομάδας. Κι όμως, καταφέρνει και εξελίσσεται συνεχώς, φτάνοντας φέτος στο σημείο να κερδίσει! Η συγκεκριμένη ομάδα, με την πορεία της τα τελευταία 3 χρόνια έχει δείξει ότι έχει τη δυναμική, την εμπειρία και τη γνώση να ξεχωρίσει! Και το κάνει! Δεν αρκέστηκε στις περσινές επιτυχίες και κύπελλα, όπως δεν αρκείται και στις φετινές νίκες και κύπελλα! Έχει πλάνο συνεχούς βελτίωσης και για το σκοπό αυτό από τον επόμενο χρόνο, θα την δούμε να αγωνίζεται με Ηλεκτρικό μονοθέσιο για πρώτη φορά. Ήδη τα μέλη της ομάδας δουλεύουν πυρετωδώς και καθημερινά για τη μετάβαση από το θερμικό στο ηλεκτρικό, θέλοντας να φτάσουν την ομάδα ακόμη πιο ψηλά! Έχουν αποδείξει πως κατέχουν τη γνώση και τον τρόπο για να το κάνουν.
Αρωγοί αυτής της προσπάθειας και φυσικά υπερπολύτιμοι συντελεστές υπήρξαν οι χορηγοί της Prom Racing αυτήν τη χρονιά. Χρόνο με το χρόνο, η ομάδα γίνεται όλο και πιο δημοφιλής τόσο στο ευρύτερο κοινό όσο και μεταξύ των εταιριών και γι’ αυτό τον λόγο υπάρχουν αυτοί οι οποίοι τη στηρίζουν από τα πρώτα βήματα της ομάδας μας προς την επιτυχία και άλλοι οι οποίοι με το που γνώρισαν την ομάδα και τα μέλη της θέλησαν απευθείας να σταθούν δίπλα στην προσπάθεια τους. Τα μέλη τους ευχαριστούν επομένως, ένθερμα και εύχονται αυτές οι συνεργασίες, να συνεχιστούν και να αναπτυχθούν. Επιπλέον, η ομάδα θα ήθελε να κάνει ιδιαίτερη μνεία, στους μεγαλύτερους χορηγούς της αυτή τη σεζόν και συγκεκριμένα στους: (Premium) Global Prep, Bosch Hellas (Gold): KTM Hellas, Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, Toyota Hellas, 3M Hellas
Τέλος, το τελευταίο θερμικό μονοθέσιο θα παρευρεθεί στα παρακάτω events με στόχο να το γνωρίσουν από κοντά όλοι οι φίλοι της ομάδας:
• Βραδιά του ερευνητή, 27 Σεπτεμβρίου, Ε.Μ.Π., Κτήριο Αβέρωφ
• Motorfestival, 28-30 Σεπτεμβρίου, Ο.Α.Κ.Α.
Μείνετε συντονισμένοι και για άλλα, ξεχωριστά, Events εντός Οκτωβρίου!