Value for Time and Attention: Η προσωποποίηση σημείο-κλειδί για επιτυχία online | Skywalker.gr - Jobs in Greece

Blog

Value for Time and Attention: Η προσωποποίηση σημείο-κλειδί για επιτυχία online



Όλοι εθιζόμαστε σιγά-σιγά στο να απολαμβάνουμε προσωποποιημένες υπηρεσίες online. Τι κάνουμε όμως για να το αξιοποιήσουμε ως marketers?

Πόσες φορές δε συναντάμε μία ιδέα της οποίας η χρησιμότητα είναι τόσο προφανής, που απορούμε γιατί δεν την εφαρμόζαμε τόσο καιρό; Ναι, πράγματι, πολλές.

Το personalization (το να προσφέρεις δηλαδή περιεχόμενο βάσει των προτιμήσεων και της συμπεριφοράς του χρήστη) είναι νομίζω μία από αυτές τις ιδέες. Κάθε φορά που συζητάω με ανθρώπους του marketing για αυτό, η κουβέντα καταλήγει στο ίδιο μοτίβο:

- Πώς και δεν το έκανα τόσο καιρό;

- Ωχ, δύσκολο. Πώς να ξεκινήσω;

Η πραγματικότητα 1: Λίγος χρόνος, διασπασμένη προσοχή.

Την πραγματικότητα την ξέρουμε όλοι:

1. Ο χρόνος μας είναι περιορισμένος. Ως άνθρωποι, είμαστε “time-starved”.

2. Η προσοχή μας διασπάται όπως ποτέ στο παρελθόν: κάνουμε πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα: έχουμε ανοιχτά πολλά tabs στον browser, δουλεύουμε ενώ ταυτόχρονα επικοινωνούμε με φίλους στο Facebook και διαβάζουμε και καμιά είδηση, κινούμαστε στην πόλη και στα μάτια μας “τρέχει” ένα timeline. Ο χρόνος που αφιερώνουμε σε κάθε δραστηριότητα μικραίνει διαρκώς.

Έτσι, ως καταναλωτές περιεχομένου online (ειδήσεις, άρθρα, πληροφόρηση, multimedia, γνώση…) είμαστε πολύ περισσότερο “time-starved! Γιατί ; Γιατί εκεί ο ανταγωνισμός για την προσοχή μας είναι απίστευτος.

Η πραγματικότητα 2: Εθιζόμαστε στο personalization.

Μαθαίνουμε να περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας ζητώντας και απολαμβάνοντας προσωποποιημένες εμπειρίες και περιεχόμενο: Στο Youtube μας προτείνονται videos που μας αρέσουν. Και τα βλέπουμε. Φτιάχνουμε το περιεχόμενο των news applications στο κινητό μας με βάση τα ενδιαφέροντά μας. Γιατί δεν θέλουμε να χάνουμε χρόνο σε άσχετες ειδήσεις. Στα κοινωνικά μας δίκτυα παρακολουθούμε ανθρώπους/ groups που μας ενδιαφέρουν. Στα e-shops που επισκεπτόμαστε, μας προτείνονται παρεμφερή/ σχετικά προϊόντα. Έτσι, μαθαίνουμε να καταναλώνουμε προσωποποιημένες υπηρεσίες.

Ταυτόχρονα, το personlization γίνεται σιγά-σιγά commodity: ολοένα και περισσότεροι το προσφέρουν. Γιατί βλέπουν τα οφέλη: αυξημένος χρόνος στο site, αυξημένο engagement, αυξημένα έσοδα.

Η συνέπεια: Θέλουμε περιεχόμενο που μας ενδιαφέρει προσωπικά.

Όλα τα παραπάνω έχουν μία πολύ ξεκάθαρη συνέπεια: Θέλουμε πληροφορίες και περιεχόμενο κομμένο και ραμμένo στα μέτρα μας. Θέλουμε δηλαδή:

- Να βρούμε αυτό που ψάχνουμε σε δευτερόλεπτα,

- Να μας προσφέρονται πληροφορίες που μας αφορούν προσωπικά,

- Να καταλάβουμε τι είναι αυτό που προσφέρει το site X σε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο.

- Να πάρουμε τη μέγιστη χρησιμότητα για το χρόνο που διαθέτουμε. Και για την προσοχή που αφιερώνουμε.

Θέλουμε Value for our Time, Value for our Attention. Το ξέρουμε όλοι, γιατί το ζούμε.

Η αδιαφορία για την πραγματικότητα δεν συγχωρείται.

Τι γίνεται όμως όταν βάζουμε το καπέλο του marketer; Όταν έρχεται η ώρα να σχεδιάσουμε εμείς sites, υπηρεσίες ή προϊόντα online… Συνήθως όλη αυτή η πραγματικότητα κρύβεται (σε ένα άγνωστο σημείο στον εγκέφαλο...) και σχεδιάζουμε αγνοώντας την.

- Δείχνουμε το ίδιο site σε όλους. Την ίδια πρώτη σελίδα, την ίδια γλώσσα, τις ίδιες επιλογές.

- Αγνοούμε τις προτιμήσεις των επισκεπτών μας. Δεν αξιοποιούμε τη γνώση που μπορεί να προσφέρει η online συμπεριφορά τους για να τους προτείνουμε σχετικό περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο.

- Στέλνουμε το ίδιο newsletter σε όλους.

Αγνοούμε δηλαδή το personalization: δεν προσφέρουμε περιεχόμενο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του επισκέπτη / πελάτη. Αυτό δηλαδή που οι ίδιοι θέλουμε.

Γιατί;

Γιατί το personalization είναι συνήθως ακριβό και άγνωστο. Γιατί είναι πιο εύκολο να εστιαστούμε στο κάνουμε απλά ένα όμορφο και λειτουργικό site. Πού χρόνος και χρήμα για personalization;

Το θέμα είναι είναι όμως ότι η πραγματικότητα δεν αγνοείται χωρίς συνέπειες. Όποιος δίνει πλέον personalized content, όποιος προτείνει περιεχόμενο σχετικό με τα ενδιαφέροντα του κάθε επισκέπτη ξεχωριστά, θα κερδίζει: Θα αυξήσει το engagement, το χρόνο της επίσκεψης online, τις μετατροπές. Και όποιος αργεί να ενσωματώσει υπηρεσίες προσωποποίησης, θα μένει πίσω, γιατί θα προσφέρει λιγότερο value for time, value for the attention. Θα αργήσει να μάθει, θα αργήσει να προσαρμοστεί, και η εποχή μας δεν τα συγχωρεί εύκολα αυτά.

Το personalization αυξάνει την αξία για όλους.

Η αγορά προσφέρει ήδη πολλές λύσεις για personalization. Ανεξάρτητα από τη λύση που θα επιλέξει κανείς, το όφελος του personalization ακόμα και στο επίπεδο της οικονομίας είναι ξεκάθαρο: Με την αξιοποίηση της προσωποποίησης, οι οργανισμοί μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών τους. Να αναπτύσσουν ευκολότερα υπηρεσίες που θα καλύψουν αυτές τις ανάγκες και να τις βελτιώνουν συνεχώς, ενισχύοντας την οικονομία και την απασχόληση και εξυπηρετώντας καλύτερα τους πελάτες τους και τους πολίτες.

Υπάρχει η ευκαιρία να πάμε όλοι ακόμα ένα βήμα μπροστά. Ή και περισσότερα.

Βασίλης Γιαννακόπουλος
SciFY - Marketing Management


Description

Value for Time and Attention: Η προσωποποίηση σημείο-κλειδί για επιτυχία online

Also read

News
15ος Διαγωνισμός Καινοτομίας και Τεχνολογίας του προγράμματος NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας

04 July 2016

Read the post
News
Ανακοινώθηκε το eCommerce Pharmacy & Beauty Business Summit

04 July 2016

Read the post
News
Έρχεται το eCommerce Fashion & Accessories Business Summit

04 July 2016

Read the post
News
Στις 10 Δεκεμβρίου το 13o e-Business & Digital Marketing World 2024: From WOW to HOW!

04 July 2016

Read the post
News
Η AlongRoute ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα της θερμοκοιτίδας ESA BIC Greece αναπτύσσοντας μια πρωτοποριακή λύση τεχνητής νοημοσύνης για τη ναυτιλία

04 July 2016

Read the post

We are App 'n' running!

You'll be able to quickly and easily find your dream job from your mobile phone!

  • Create your profile
  • Send your CV straight away
  • Save your favourite companies and receive alerts
  • Set up a job alert
  • Upload a 10’’ video and quickly introduce yourself

Tap Skywalker Jobs!
mobile skywalker app

Subscribe to the newsletter

Register to receive newsletters from skywalker.gr - Jobs in Greece

Backdrop with scrolling

Try scrolling the rest of the page to see this option in action.