Insurance Intermediaries Forum: Κρίσιμος ο ρόλος ασφάλισης – διαμεσολαβητών εν καιρώ πανδημίας | Skywalker.gr - Jobs in Greece

Blog

Insurance Intermediaries Forum: Κρίσιμος ο ρόλος ασφάλισης – διαμεσολαβητών εν καιρώ πανδημίας



Παρουσία των εκπροσώπων της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, της ασφαλιστικής αγοράς και άλλων παραγόντων πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, στις 30 Οκτωβρίου, το Insurance Intermediaries Forum με θέμα «Οι λύσεις της ασφαλιστικής αγοράς εν καιρώ COVID-19» μέσα από τη LiveOn, την πλατφόρμα διοργάνωσης ψηφιακών συνεδρίων και εκθέσεων του ethosGROUP. Επίκαιρες και ιδιαίτερα κρίσιμες ήταν οι παρεμβάσεις των ομιλητών για την τρέχουσα συγκυρία σε υγειονομικό και οικονομικό επίπεδο. Επί τάπητος τέθηκαν οι κίνδυνοι και οι προκλήσεις στον τομέα της υγείας, της σύνταξης και αποταμίευσης. Στο επίκεντρο βρέθηκαν επίσης εμπορικοί – επιχειρηματικοί και cyber κίνδυνοι σε συνάρτηση με τα οφέλη της ασφάλισης και τον ρόλο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στις προκλήσεις αυτές.

Κατά την εναρκτήρια προσφώνηση του ο CEO του ethosGroup, κ. Κωνσταντίνος Ουζούνης τόνισε πως η ασφαλιστική διαμεσολάβηση αποτελεί έναν πολύτιμο κρίκο στην αλυσίδα της ασφαλιστική αγοράς που παράγει αξία στην κοινωνία. «Είναι σημαντικό να αναδειχθούν οι προσπάθειες της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Στόχο αποτελεί το Insurance Intermediaries Forum να εμπλουτίζεται κάθε χρόνο και να καταστεί το κύριο μέσο επικοινωνίας των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών με τους τελικούς καταναλωτές», σημείωσε.

Στη μεγάλη αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει την εποχή που διανύουμε λόγω της πανδημίας και της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί αναφέρθηκε ο κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, Πρόεδρος ΔΣ, ΕΑΕΕ & Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Ασφαλιστικός Όμιλος Eurolife FFH, κατά τον θεσμικό του χαιρετισμό του συνεδρίου. Σύμφωνα με τον κ. Σαρρηγεωργίου απαιτείται ψυχραιμία καθώς ο COVID-19 φέρνει με πολύ επιταχυμένους ρυθμούς το μέλλον στο σήμερα. «Οι επαγγελματίες ασφαλιστές απέδειξαν την αξία τους. Πρέπει ωστόσο όλοι να ψηφιοποιηθούν για να ακολουθήσουν τις εξελίξεις», σημείωσε.

Παράλληλα εστίασε σε 4 βασικούς άξονες που χρήζουν προσοχής: α) στο γεγονός ότι ανακοινώνονται στοιχεία σοκ για την ύφεση, β) ερωτηματικό αποτελεί το πώς και πού θα διοχετευθούν οι πόροι στήριξης προς την ελληνική οικονομία, β) απαιτούνται προσεκτικοί χειρισμοί καθώς «η καταιγίδα είναι μπροστά μας», την ώρα που η ασφαλιστική αγορά υποχωρεί κατά 4,5%, δ) η συγκυρία δημιουργεί μια μεγάλη ευκαιρία, καθώς οι πολίτες έχουν συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα της ασφάλισης σε υγεία, σύνταξη, φυσικές καταστροφές κ.ά. Στις δυσμενείς συνέπειες που αποτυπώνονται στην οικονομία από την εν εξελίξει υγειονομική κρίση αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο κ. Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, Πρόεδρος, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ) & Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Mega Brokers. Όπως εκτίμησε η ύφεση που προκαλεί η πανδημία θα είναι πιο μεγάλη από αυτή που προκάλεσαν τα μνημόνια στη χώρα. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και για τη μεγάλη έκρηξη στα ανασφάλιστα οχήματα, σημειώνοντας πως οι κυβερνήσεις που δεν εφαρμόζουν τους σχετικούς νόμους που οι ίδιες ψήφισαν για την καταπολέμηση του φαινομένου. Παράλληλα, μίλησε για τις δράσεις του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με έμφαση στη νέα ψηφιακή εποχή έχοντας στο επίκεντρο την εκπαίδευση. «Ως επιμελητήριο ξεκινάμε μια προσπάθεια να μπούμε στη νέα εποχή. Θέλουμε να πετύχουμε την ψηφιακή σύγκλιση. Απαιτείται δημιουργία e–shop σε όλους τους κλάδους. Πρέπει να μπούμε γρήγορα σε αυτή τη φιλοσοφία. Καλούμε τις ασφαλιστικές εταιρίες να στηρίξουν την προσπάθεια εκπαίδευσης των ασφαλιστικών συμβούλων», σημείωσε.

Ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης αποτελεί η ασφάλιση, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών (ΣΕΜΑ), κ. Μιχάλη Τζωρτζωρή. Μεταξύ άλλων, ανέδειξε το γεγονός ότι ο χώρος της υγείας έχει επιβαρυνθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια με την άρση των φοροελαφρύνσεων και την επιβάρυνση από τον ΦΠΑ. Κατά τα άλλα, επεσήμανε πως οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν κάνει σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια, ωστόσο θα πρέπει να ενισχύουν την διαφάνειά τους. Τόνισε δε πως «όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η ευημερία της κοινωνίας συνδέεται με την ιδιωτική ασφάλιση». Κατά την ομιλία του παρουσίασε πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία για τη συμβολή και το αποτύπωμα της ασφαλιστικής βιομηχανίας. «Κάθε χρόνο οι επενδύσεις της ασφαλιστικής αγοράς ξεπερνούν τα 15 δισ. ευρώ. Για κάθε 1 ευρώ που εισέρχεται στην ασφαλιστική βιομηχανία προστίθεται 3,6 στην ελληνική κοινωνία. Την ίδια ώρα, για κάθε 100 ευρώ που δαπανά ο Έλληνας για την ασφάλιση της υγείας του, ο μέσος Ευρωπαίος δαπανά 460», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση, την επιμόρφωση των διαμεσολαβητών και το νέο κανονισμό αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννης Τοζακίδης, Πρόεδρος ΕΑΔΕ, Πρόεδρος ΠΣΣΑΣ, Συντονιστής Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ιδρυτής, Liberty Insurance Agents. «Σήμερα ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής είναι πιστοποιημένος και επιμορφώνεται. Η τεχνολογία μπορεί να μην έχει μπει ακόμα σε πολύ μεγάλο βαθμό στην καθημερινότητά μας, όμως στην περίοδο του κορονοϊού υπήρξε μεγάλη προσαρμοστικότητα, σε ανθρώπους που είχαν μάθει να λειτουργούν μόνο διά ζώσης», τόνισε. Όπως εξήγησε, ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής «πιάνει κάθε μέρα τον παλμό της αγοράς» και μεταφέρει πολύτιμη πληροφόρηση στις ασφαλιστικές εταιρίες. Επιπλέον, έδωσε έμφαση και στο γεγονός ότι πρέπει να μπουν νέοι άνθρωποι στο επάγγελμα του ασφαλιστή, τονίζοντας επίσης πως η «συλλογική δύναμη είναι το μέλλον και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να βαδίσουμε όλοι μας».

Στις πρωτοβουλίες της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΠΟΑΔ) με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει από τον κορονοϊό αναφέρθηκε ο πρόεδρός της, κ. Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, εστιάζοντας και στις τελευταίες ενέργειες για την ένταξη των διαμεσολαβητών στα προγράμματα ΕΣΠΑ. «Η ΠΟΑΔ εκφράζει τη συλλογικότητα στην πράξη και μπορεί να παρέχει την απαραίτητη ενότητα. Υπάρχει γενικότερα στον κλάδο θέμα συλλογικότητας και ενότητας, στο οποίο η ΠΟΑΔ μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα. Πρέπει να υπάρχει σωστή εκπαίδευση ώστε να μην υπάρχει χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση, γιατί αυτή δεν μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη», τόνισε. Σύμφωνα με τον κ. Μιχαλόπουλο, η πρόσφατη τροπολογία που κατατέθηκε για τις αναπροσαρμογές στα συμβόλαια υγείας δεν ήταν απαραίτητη αυτή την εποχή ενώ επεσήμανε πως η πολιτεία εμφανίζεται ακόμα αρνητική στο να συμβάλλει από τη μεριά της στην ασφάλιση κίνδυνων περιουσίας με τη μορφή κάποιων φοροαπαλλαγών.

«Οι άνθρωποι της ασφαλιστικής αγοράς δίνουν το δυναμικό “παρών” και σε αυτή τη συνάντηση. Δεν πτοούνται παρά τις προκλήσεις που έχει φέρει ο COVID-19.», σημείωσε η κα Θεοδώρα Γουργούλη, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ασφαλιστικών Συμβούλων (ΠΣΑΣ). Μέσα από αυτή την πολυσυλλεκτική ψηφιακή συνάντηση έχουμε την ευκαιρία να αναδείξουμε τις ασφαλιστικές λύσεις για ζητήματα όπως η υγεία, οι φυσικές καταστροφές, η σύνταξη κ.λπ. Να βρούμε και να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους που θέλουν να βελτιώσουν τη ζωή τους μέσα από τη δική μας δουλειά», τόνισε. Κρίσιμο στοιχείο, στην παρούσα φάση, θα ήταν η παροχή φοροαπαλλαγών από την πολιτεία στον κλάδο υγείας και περιουσίας παρά η τροπολογία αναφορικά με τις αναπροσαρμογές στις μακροχρόνιες συμβάσεις στα συμβόλαια υγείας», σύμφωνα με την κα Μαρία Δημητριάδη, πρόεδρο του ΣΠΑΤΕ και γ.γ της ΠΟΑΔ. Πολύ σημαντικό επίσης, όπως τόνισε, είναι η ενότητα στον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης ιδιαίτερα εν καιρώ πανδημίας με πρωτοβουλίες στήριξης και εκσυγχρονισμού για τον κλάδο.

Στην αξία του θεσμού της ιδιωτικής ασφάλισης στην ελληνική κοινωνία και οικονομία, την εταιρική ανάπτυξη, την αύξηση της παραγωγής και την προστιθέμενη αξία που πηγάζει από τα δίκτυα συνεργασίας αναφέρθηκε ο κ. Νίκος Χουλιάρας, Διευθυντής Πωλήσεων, Eurolife FFH. Περιέγραψε τα βήματα και τις στρατηγικές κινήσεις της εταιρίας η οποία στοχεύει να δώσει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση και στις γενικές ασφαλίσεις. Όπως σημείωσε, η Eurolife ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2000 και σήμερα αποτελεί μια πολυκαναλική εταιρία παρουσιάζοντας διαχρονικά έντονη ανάπτυξη με την παροχή προϊόντων αιχμής. «Τέλος του 2019 τα δύο μεγάλα συνεργαζόμενα δίκτυα της εταιρίας, μοιράστηκαν σχεδόν το σύνολο της παραγωγής, γεγονός που δείχνει τη σπουδαιότητα και την εμπιστοσύνη στη διαμεσολάβηση. Είμαστε μια εταιρία που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη, γιατί δεν “αιφνιδίασε” ποτέ κανέναν και εξελίσσει τα προϊόντα της πάντα από κοινού με τους συνεργάτες της», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Χουλιάρα, η ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα έχει προσφέρει πολλά χωρίς να έχει λάβει την ανάλογη αναγνώριση. «Σήμερα διακρίνεται μια τάση αλλαγής του ρόλου που αντιλαμβάνεται η ελληνική κοινωνία τον θεσμό. Πρέπει ωστόσο όλοι εμείς να καταλάβουμε ότι λειτουργούμε ως πρεσβευτές του θεσμού και να λειτουργούμε μακροπρόθεσμα», επεσήμανε. Μιλώντας για την εταιρική ανάπτυξη τόνισε πως «είναι κοινό μυστικό πως αν θέλει μια εταιρία να αναπτυχθεί πρέπει να σέβεται την άποψη του διαμεσολαβητή, που είναι σε επαφή με τον πελάτη» και ανέδειξε τα χρήσιμα εργαλεία marketing που έχουν δημιουργηθεί για την υποστήριξη των ανθρώπων της πρώτης γραμμής των διαμεσολαβητών.

Στην ασφάλιση πιστώσεων την εποχή του κορονοϊού ήταν αφιερωμένη η ομιλία – εταιρική παρουσίαση του κ. Γιώργου Κουτούζου, Head of Sales and Account Management, Euler Hermes Hellas. Με βασικό μέτοχο την Allianz, η Euler Hermes δραστηριοποιείται πλέον σε περισσότερες από 55 χώρες στον κόσμο με μερίδιο αγοράς να αγγίζει πλέον το 35% παγκοσμίως.

Υπό αυτό το πρίσμα, όπως εξήγησε ο κ. Κουτούζος, η Euler Hermes προσφέρει τον πλέον σύγχρονο τρόπο θωράκισης, με την ασφάλιση πιστώσεων. «Είναι σημαντικό ότι δεν στεκόμαστε μόνο στο στάδιο της αποζημίωσης, αλλά θα στηρίξουμε τον πελάτη και στο στάδιο των νομικών απαιτήσεων. Η ασφάλιση πιστώσεων θωρακίζει το ενεργητικό της επιχείρησης, αλλά συμβάλλει και στην ανάπτυξη του πελατολογίου της», τόνισε χαρακτηριστικά. Μιλώντας για την τρέχουσα συγκυρία ο ίδιος είπε πως «ζούμε μια κατάσταση δύσκολη και αναμένουμε τους επόμενους μήνες προβλήματα ρευστότητας σε πολλούς κλάδους και αυξημένες επισφάλειες».

Τον ανανεωμένο της στόλο, τις καινοτομίες και το πώς κατορθώνει να διατηρεί σε κορυφαίο επίπεδο τους δείκτες εξυπηρέτησης παρουσίασε σε ειδικό βίντεο κατά τη διάρκεια του συνεδρίου η Europ Assistance Greece, έχοντας ολοκληρώσει πλέον την πρώτη φάση του επενδυτικού της πλάνου. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται νέα φορτηγά οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO6, υψηλών προδιαγραφών μοτοσικλέτες, κινητές μονάδες συνεργείου τύπου VAN και heavy duty οχήματα 4Χ4, η Europ Assistance αλλάζει τους όρους εξυπηρέτησης στην οδική βοήθεια.

Στη μνήμη του Γεώργιου Κούμπα

Ιδιαίτερη και συγκινητική στιγμή αποτέλεσε για το συνέδριο η απονομή βράβευσης επί τιμή μετά θάνατον στον αείμνηστο Γεώργιο Κούμπα, ιδρυτή του ΣΕΜΑ και τέως Διευθύνοντα Συμβούλου της Eurobrokers.

Την τιμητική πλακέτα παρέλαβαν τα μέλη της οικογένειας του εκλιπόντος Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της μεσιτικής ασφαλιστικής εταιρίας, Eurobrokers, από τον CEO του Ethos Group, κ. Ουζούνη.

Ο κ. Γιώργος Κούμπας, που έφυγε πριν λίγες μέρες από τη ζωή, υπήρξε επίσης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος των εταιριών «Κούμπας Συμμετοχών» με έντονη παρουσία και στη χρηματιστηριακή αγορά. Ήταν ηγέτης, οραματιστής, ακούραστος, χαρισματικός, οξυδερκής, με επιχειρηματικό ανήσυχο πνεύμα το οποίο και απέδειξε. Η ικανότητά του αναμφισβήτητη. Ήταν ένας από τους πρωτεργάτες του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ), κατέχοντας κατά καιρούς θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου και υποστήριξε με σθένος και επαγγελματισμό τόσο τον θεσμό του μεσίτη στη χώρα μας όσο και της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης γενικότερα.

Υγεία, Σύνταξη & Αποταμίευση: Η μεγάλη εικόνα εν μέσω COVID-19

Οι τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της υγείας, σύνταξης και αποταμίευσης βρέθηκαν στο επίκεντρο του 1ου πάνελ του Insurance Intermediaries Forum, με συντονιστή τον δημοσιογράφο, υπεύθυνο προγράμματος του συνεδρίου, κ. Βάιο Κρόκο.

Ιδιαίτερη προσοχή κατά την ανεύρεση θετικών επιτοκίων σ’ ένα περιβάλλον μηδενικών – αρνητικών επιτοκίων απαιτείται σύμφωνα με τον κ. Κρις Αίσωπο, Διευθύνων Σύμβουλο της Alpha Trust που διαχειρίζεται μεταξύ άλλων, κεφάλαια επαγγελματικά & συνταξιοδοτικά ταμεία καθώς και αποθεμάτων ασφαλιστικών εταιριών. Ανέδειξε παράλληλα την περίπτωση των προγραμμάτων unit linked που βασίζονται σε μεικτές μικρές καταβολές, μέρος των οποίων επενδύονται και μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη ικανοποιητικών αποδόσεων εν μέσω του δυσμενούς περιβάλλοντος.

Έμφαση στις εν εξελίξει διεργασίες γύρω από το Πανευρωπαϊκό Ασφαλιστικό Συνταξιοδοτικό Προϊόν (PEPPs) έδωσε η κα Μαργαρίτα Αντωνάκη, Γενική Διευθύντρια της ΕΑΕΕ περιγράφοντας τις σημαντικότερες εξελίξεις σήμερα γύρω από την συνταξιοδοτική αποταμίευση. Στο επίκεντρο βρέθηκαν επίσης οι προσπάθειες που συντελούνται γύρω από τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες στο ασφαλιστικό (3 πυλώνες), ενώ σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από τη ρύθμιση για τις αναπροσαρμογές στα ασφαλιστήρια υγείας, τόνισε πως «Μια ασφαλιστική εταιρία δεν παράγει κόστος. Είναι στο τέλος της αλυσίδας. Διαχειρίζεται το κόστος. H νέα ρύθμιση που ψηφίστηκε και στη βουλή συμβάλλει στην έγκυρη ενημέρωση του καταναλωτή».

Για την αλλαγή που έφερε η έλευση της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών ως προς τα φάρμακα και τα ποσοστά αποζημιώσεων των ασφαλιστικών ταμείων αναφορικά με τις νοσηλείες αλλά και τη συνταγογράφηση, μίλησε ο κ. Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής της IQVIA Ελλάδος. Ανέδειξε παράλληλα τα στοιχεία και τις υπηρεσίες που θα μπορέσουν να φέρουν αξία στις ασφαλιστικές εταιρίες από πλευράς IQVIA. Περιέγραψε επίσης πώς τα big data και οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συνεισφέρουν στην καταπολέμηση φαινομένων όπως η ασφαλιστική απάτη, αναλύοντας τα επόμενα βήματα της εταιρίας εν μέσω πανδημίας.

«Data – driven decision making» είναι η φράση «κλειδί» κατά τον κ. Σωτήριο Μπερσίμη, Αναπληρωτή Καθηγητή, Πρόεδρο του Τμήματος Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, για τον εξορθολογισμό των δαπανών στην υγεία. «Η εκτίμηση των πραγματικών αναγκαιοτήτων είναι η απάντηση για μια εταιρία που θέλει στρατηγικά να λανσάρει τα προϊόντα της στην αγορά. Το ίδιο ισχύει και για μια ασφαλιστική εταιρία. Αυτό απαιτεί και τη διαμόρφωση της απαραίτητης κουλτούρας ωστόσο. Απαιτείται εξορθολογισμός των δαπανών, αξιολόγηση των στοιχείων και εφαρμογή των απαιτούμενων μεθόδων», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος σε συμπράξεις (ΣΔΙΤ) σε τομείς υγείας και ασφάλισης τόνισε πως δεν πρέπει να ενέχει την αντιπαράθεση του Δημόσιου τομέα με την ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά μόνο τη συνέργεια των δύο προς όφελος όλων. Παράλληλα απαραίτητη είναι η μείωση του κόστους συνδυαστικά με την αύξηση της ποιότητας, μέσω νέων τεχνολογιών με μακροπρόθεσμο στόχο.

Win – win λύση για εργοδότες και εργαζόμενους αποτελούν τα ομαδικά ασφαλιστήρια για σύνταξη και υγεία, όπως σχολίασε ο πρόεδρος του ΣΕΜΑ, κ. Μιχάλης Τζωρτζωρής. Από την άλλη πλευρά, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τις διαφαινόμενες αυξήσεις σε συμβόλαια υγείας τονίζοντας πως οι ασφαλιστικές πρέπει να διαφυλάσσουν την αύξηση του κόστους γενικότερα. «Δεν μπορούμε να έχουμε προϊόντα που θα απολαμβάνουν μόνο οι πλούσιοι αλλά και οι οικονομικά ασθενέστεροι. Χρειάζεται συνεργασία με την επιστημονική κοινότητα, να εκμεταλλευτούμε τη στατιστική ανάλυση και να δούμε κατά πόσο υπάρχει εκλογικευμένη χρήση των προϊόντων. Επίσης, πολλές φορές τα κόστη αυξάνονται εξαιτίας της φορολογίας που επιβάλλει το κράτος και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, στο οποίο παρατηρείται μια υπερβολή που αλλοιώνει το αποτέλεσμα των στοιχείων», τόνισε.

Η ασφάλιση ως απάντηση σε επιχειρηματικούς και cyber κινδύνους

Πολλές και ενδιαφέρουσες πτυχές γύρω από εμπορικούς – επιχειρηματικούς, cyber κινδύνους και τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει η ασφάλιση τέθηκαν επί τάπητος κατά το 2ο πανελ του συνεδρίου με συντονιστή τον CEO του ethosGroup, κ. Κωνσταντίνο Ουζούνη.

Χαρακτηριστικά των δύσκολων καταστάσεων και της χαμηλής ασφαλιστικής συνείδησης ήταν τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Γιώργος Παπαδημητρίου, Υπεύθυνος Γ.Ε.ΜΗ. & Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων, Εμπορικού & Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Καρδίτσας για τις πρόσφατες καταστροφές στην περιοχή: Η πρόσφατη κακοκαιρία (ΙΑΝΟΣ) έπληξε το 90% των 5.000 επιχειρήσεων σε μια πόλη όπως η Καρδίτσα των 45.000 κατοίκων. Την ίδια ώρα, λιγότερο του 10% των εν λόγω επιχειρήσεων εμφανίζεται ασφαλισμένο. Ανέδειξε, επίσης, τις καλές πρακτικές ασφαλιστών που ενήργησαν άμεσα και αποτελεσματικά για τη στήριξη των πληγέντων, ενώ έκανε λόγο για μικρή μερίδα που μπορεί να «αμαυρώνει» τον κλάδο.

Στο ίδιο ύφος ο κ. Δημήτρης Γαβαλάκης, Γεν. Γραμματέας, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ) επιβεβαίωσε πως το ποσοστό των επιχειρήσεων που είναι ασφαλισμένο παραμένει χαμηλό. «Η διαμεσολάβηση πρέπει να εξηγήσει με σωστό τρόπο τα πραγματικά οφέλη. Συνήθως μιλάς με έναν επαγγελματία όταν δεν αισθάνεται τον κίνδυνο. Παίζει ρόλο και η ποιότητα, αλλά δυστυχώς οι μεμονωμένες περιπτώσεις δεν εκλείπουν. Πρέπει να δουλέψουμε και να βελτιώσουμε τη σαφήνεια και την καθαρότητα των όρων, ένα συμβόλαιο πρέπει να είναι πάντα κατανοητό», τόνισε χαρακτηριστικά, προαναγγέλλοντας έρευνα του Ε.Ε.Α για να εντοπιστούν οι πραγματικοί λόγοι υπασφάλισης των επαγγελματιών.

Ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών έδωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Logistics, Chairman & Managing Director, Online Data, κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, κάνοντας λόγο για βίαιο ψηφιακό μετασχηματισμό εν μέσω πανδημίας, με λάθος τρόπο και προσέγγιση. Τόνισε, επίσης, πως οι φυσικές καταστροφές θα πρέπει να βρίσκονται στον ετήσιο προγραμματισμό ρίσκου των επιχειρήσεων. Κάτι τέτοιο δεν υπήρχε στην περίπτωση της πανδημίας, όπως σημείωσε. Υπό αυτό το πρίσμα, σύμφωνα με τον ίδιο, απαιτείται αλλαγή κουλτούρας, ουσιαστική στρατηγική κατεύθυνση, εκπαίδευση και πλάνα προσαρμοστικότητας. Ανέδειξε τέλος, τους κινδύνους στην εφοδιαστική αλυσίδα και τον ρόλο της ασφάλισης στον κλάδο.

Η στροφή στην τηλεργασία αποτέλεσε εφαλτήριο για cyber εγκληματίες σε όλα τα επίπεδα, σύμφωνα με τον κ. Νίκο Γεωργόπουλο, Cyber Risks Advisor Cromar Insurance Brokers Ltd – Lloyd’s Cover Holder, ο οποίος σημείωσε πως στο κομμάτι των υποδομών πρέπει να υπάρχει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο που θα αποτελεί ένα εργαλείο διαχείρισης κινδύνου. Τόνισε πως οι πιο συχνές κυβερνοαπάτες εν μέσω πανδημίας ήταν το phising και το ransomware, στηλιτεύοντας το γεγονός ότι το 70% δεν είχε εκπαιδευτεί κατάλληλα, αρκετοί χρησιμοποίησαν οικιακές συσκευές χωρίς υψηλό level προστασίας και άλλες υποδομές χωρίς δίκτυ ασφαλείας. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργόπουλο, εκτιμάται ότι 1 στους 3 εργαζόμενους ανεξαρτήτως κλάδου… πέφτει θύμα κυβερνοεπίθεσης. Ωστόσο, με μια καλή εκπαίδευση (60-90 ημερών) το ποσοστό για μια ενδεχόμενη επίθεση πέφτει δραματικά.

Το συνέδριο διοργανώθηκε από την ethosEvents, σε συνεργασία με το ασφαλιστικό portal insuranceworld.gr και το ασφαλιστικό περιοδικό «Insurance World». Τέλεσε υπό την αιγίδα της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, του Πανελλήνιου Συνδέσμου Συντονιστών Ασφαλιστικών Συμβούλων, του Συλλόγου Ασφαλιστικών Πρακτόρων Νομού Αττικής, του Συνδέσμου Εκπροσώπων και Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιριών, του ΣΕΜΑ και άλλων έγκριτων θεσμικών φορέων.


Description

Παρουσία των εκπροσώπων της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, της ασφαλιστικής αγοράς και άλλων παραγόντων πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, στις 30 Οκτωβρίου, το Insurance Intermediaries Forum με θέμα «Οι λύσεις της ασφαλιστικής αγοράς εν καιρώ COVID-19» μέσα από τη LiveOn, την πλατφόρμα διοργάνωσης ψηφιακών συνεδρίων και εκθέσεων του ethosGROUP. Επίκαιρες και ιδιαίτερα κρίσιμες ήταν οι παρεμβάσεις των ομιλητών για την τρέχουσα συγκυρία σε υγειονομικό και οικονομικό επίπεδο. Επί τάπητος τέθηκαν οι κίνδυνοι και οι προκλήσεις στον τομέα της υγείας, της σύνταξης και αποταμίευσης. Στο επίκεντρο βρέθηκαν επίσης εμπορικοί – επιχειρηματικοί και cyber κίνδυνοι σε συνάρτηση με τα οφέλη της ασφάλισης και τον ρόλο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στις προκλήσεις αυτές.

Also read

News
ΑΝΕΚ LINES: Καλοτάξιδη η πορεία των αθλητών μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες Τόκυο 2020

09 November 2020

Read the post
News
Προσφυγικό: Προκλήσεις και καλές πρακτικές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19

09 November 2020

Read the post
News
Cyber Security Virtual Recruitment Day

09 November 2020

Read the post
News
Posidonia Web Forums Week

09 November 2020

Read the post
News
Cyber Insurance & Incident Response Conference 2020

09 November 2020

Read the post

We are App 'n' running!

You'll be able to quickly and easily find your dream job from your mobile phone!

  • Create your profile
  • Send your CV straight away
  • Save your favourite companies and receive alerts
  • Set up a job alert
  • Upload a 10’’ video and quickly introduce yourself

Tap Skywalker Jobs!
mobile skywalker app

Subscribe to the newsletter

Register to receive newsletters from skywalker.gr - Jobs in Greece

Backdrop with scrolling

Try scrolling the rest of the page to see this option in action.