Επιτροπή Εκπαίδευση, Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα #AmChamIdeas. | Skywalker.gr - Jobs in Greece

Blog

Επιτροπή Εκπαίδευση, Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα #AmChamIdeas.



Επιτροπή Εκπαίδευση, Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα

«Kλειστά» Πανεπιστήμια σε μια «Ανοιχτή» Κοινωνία

#AmChamIdeas

Αθήνα, 18 Απριλίου 2019. Την Τρίτη 9 Απριλίου η Επιτροπή του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Εκπαίδευση, Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα, ξεκίνησε τη σειρά δράσεων με το όνομα #AmChamIdeas.

Στόχος των δράσεων της Επιτροπής είναι να οργανώνονται ανοιχτές, σοβαρές και διαδραστικές συζητήσεις στα θέματα που αφορούν την Επιτροπή με αφενός θετική διάθεση και κυρίως με επιχειρήματα.

Οι συζητήσεις αυτές στοχεύουμε να αποτελούν τροφή για σκέψεις και όχι μόνο, σε μία κοινωνία που παράγει συνθήματα και δεν προχωρά σε βάθος.

Η πρώτη αυτή συζήτηση με θέμα «Kλειστά» Πανεπιστήμια σε μια «Ανοιχτή» Κοινωνία έλαβε χώρα στον ιδιαίτερο χώρο του Mουσείου Kυκλαδικής Tέχνης.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σίμος Αναστασόπουλος και την παρουσίασε η Πρόεδρος της Επιτροπής Λίτσα Παναγιωτοπούλου.

Συμμετέχοντες στη συζήτηση ήταν οι:
Νίκη Κεραμέως, Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νέα Δημοκρατία

Γιώργος Μαυρωτάς, Πρόεδρος, Υποεπιτροπή για την Εκπαίδευση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό, Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης
Σπυρίδων Κίντζιος, Πρύτανης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Κλώντια Καρύδη, Vice President, Public Affairs, The American College of Greece

Με συντονιστές τους:
Ηλία Σπυρτούνια, Γενικός Διευθυντής, Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο

Κωνσταντίνο Ζανετόπουλο, Μέλος Επιτροπής Εκπαίδευσης - Καινοτομίας - Επιχειρηματικότητας, Senior Manager, Accenture

Προηγήθηκε της συζήτησης η πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη της ΕΤΕ, Η Ανάδειξη της Ελλάδας σε Διεθνές Κέντρο Ανώτατης Εκπαίδευσης που παρουσιάστηκε από την Τζέση Βουμβάκη, Αν. Διευθύντρια, Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης, Εθνική Τράπεζα

Θέμα της μελέτης ήταν η προσέλκυση ξένων φοιτητών στην Ελλάδα, καθώς και ο μεγάλος αριθμός Ελλήνων καθηγητών που βρίσκονται στο εξωτερικό και ο αντίστοιχα μεγάλος αριθμός διεθνών φοιτητών που μετακινούνται σε αναζήτηση εκπαιδευτικών προορισμών.

Τα συμπεράσματα ήταν πολύ ενθαρρυντικά τόσο στα οικονομικά αποτελέσματα, που προβλέπουν προσέλκυση 80.000 φοιτητών από το εξωτερικό με ενίσχυση του ΑΕΠ κατά τουλάχιστον 1.6 δις ευρώ, όσο και από τα ποιοτικά αποτελέσματα που σχετίζονται με την παρουσία υψηλού επιπέδου πνευματικού κεφαλαίου και τις ευεργετικές συνέργειες που αυτό προκαλεί.

Η μελέτη, εκτός της διάχυτης αισιοδοξίας που δημιούργησε, έπλασε και θετικές εικόνες που θα σχετίζονται με την παρουσία ξένων φοιτητών στην Ελλάδα και με τη ζωντάνια και την οικονομική αναζωογόνηση που θα τους ακολουθούσε.

Οι συνομιλητές έχοντας ως βάση τη μελέτη, ανέπτυξαν περαιτέρω τα πιστεύω και τη γνώμη τους και πώς θα μπορούσαν όλα τα παραπάνω να γίνουν πράξη.

Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν αφορούσαν στην ανεξαρτησία των πανεπιστημίων από τις κεντρικές κατευθύνσεις που πνίγουν τη δημιουργικότητα και δεν υποστηρίζουν την πρόοδο και την ευγενή άμιλλα.

Όλοι αναφέρθηκαν στην αξιολόγηση, η οποία συντελείται μεν κανονικά, αλλά δεν λαμβάνεται περαιτέρω από κανέναν υπόψη, δεν χρησιμοποιείται πουθενά, ούτε σαν ένας παράγοντας οικονομικής ενίσχυσης των ιδρυμάτων, ούτε από τους φοιτητές σαν καθοριστικός παράγοντας επιλογής της σχολής προτίμησής τους, αλλά ούτε και συμμετείχε ως συντελεστής βαρύτητας στις επιτροπές για την αναδιάταξη των ΑΕΙ που προώθησε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας.

Περιγράφηκε ο τρόπος διοίκησης και λειτουργίας των ιδιωτικών κολεγίων που παρά τα νομοθετικά κωλύματα που αφορούν κυρίως επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων τους έχουν καταφέρει ήδη να προσελκύουν έναν σημαντικό αριθμό ξένων φοιτητών και ταυτόχρονα έναν μεγάλο αριθμό Ελλήνων φοιτητών που επιλέγει να φοιτά παράλληλα σε ιδιωτικά κολέγια και ελληνικά ΑΕΙ.

Σε αυτό που όλοι συμφώνησαν είναι ότι τα πανεπιστήμια είναι μεν αξιόλογα, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερο ανοιχτά, περισσότερο ανεξάρτητα, με προσπάθεια για τη διαμόρφωση σύγχρονων τρόπων διακυβέρνησης, με ουσιαστική αξιολόγηση και τελικά ευγενή ανταγωνισμό για την προσέλκυση των καλύτερων καθηγητών και φοιτητών.

Τα συμπεράσματα που περιγράψαμε, τα θετικά σχόλια των συμμετεχόντων και η συνολική αύρα της εκδήλωσης δίνει κουράγιο στην Επιτροπή και στο Επιμελητήριο να συνεχιστούν αυτές οι θεματικές συζητήσεις με τίτλο #AmChamIdeas που έχουν στόχο να γίνουν αφετηρία για σκέψεις και συμπεράσματα, ώστε και αποτελέσματα να υπάρχουν, αλλά και όλοι να γίνουμε πιο συνειδητοποιημένοι και ενημερωμένοι πολίτες.

Ευχαριστούμε όλους τους συμμετέχοντες, ομιλητές και χορηγούς. Μείνετε συντονισμένοι για τις επόμενες συζητήσεις!

Χορηγοί: Accenture, EY, Pharmathen
Χορηγοί Επικοινωνίας: Business Partners
Διαδικτυακοί Χορηγοί Επικοινωνίας: euro2day.gr, insider.gr, skywalker,gr, stentoras.gr

________________________________________

Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου: Νικολέτα Κανάκη, [email protected]


Description

Την Τρίτη 9 Απριλίου η Επιτροπή του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Εκπαίδευση, Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα, ξεκίνησε τη σειρά δράσεων #AmChamIdeas.

Also read

Work
Δωρεάν ταχύρρυθμα μαθήματα αγγλικών και ηλεκτρονικών υπολογιστών για όλους από το E-Gnosis της Equal Society

18 April 2019

Read the post
News
Το πρώτο TEDx συνέδριο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας είναι γεγονός

18 April 2019

Read the post
News
Ημέρες Καριέρας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

18 April 2019

Read the post
News
EBEC Challenge Thessaloniki

18 April 2019

Read the post
News
JobFair

18 April 2019

Read the post

We are App 'n' running!

You'll be able to quickly and easily find your dream job from your mobile phone!

  • Create your profile
  • Send your CV straight away
  • Save your favourite companies and receive alerts
  • Set up a job alert
  • Upload a 10’’ video and quickly introduce yourself

Tap Skywalker Jobs!
mobile skywalker app

Subscribe to the newsletter

Register to receive newsletters from skywalker.gr - Jobs in Greece

Backdrop with scrolling

Try scrolling the rest of the page to see this option in action.