Η εξωστρέφεια των ανθρώπων στην εργασία ενθαρρύνει την παραγωγικότητά τους
Η εξωστρέφεια των ανθρώπων στην εργασία ενθαρρύνει την παραγωγικότητά τους
Περισσότερο αφοσιωμένοι και καινοτόμοι, το 62% του δυναμικού που ανήκουν στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αφού μοιράστηκαν την ταυτότητά τους με συναδέλφους.
- Η διαφορετικότητα, όφελος για όλους τους εργαζομένους: 8 στους 10 Ευρωπαίους πιστεύουν, ότι τα περιβάλλοντα χωρίς αποκλεισμούς προάγουν καινοτόμες ιδέες και επιτυγχάνουν πιο ικανοποιητικά αποτελέσματα.
- 1 στους 3 επαγγελματίες επιλέγει θέσεις εργασίας βάσει των πολιτικών συμπερίληψης του οργανισμού.
- Η απομακρυσμένη εργασία αποτελεί εμπόδιο για την εξωστρέφεια στην εργασία για το 38% των ΛΟΑΤΚΙ+ επαγγελματιών.
Αθήνα, 3 Αυγούστου, 2021. Στον απόηχο του εορτασμού του Μήνα Υπερηφάνειας, ήρθε η ώρα να αναλύσουμε την πραγματικότητα για τους ανθρώπους που ανήκουν στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ στους χώρους εργασίας: 6 στους 10 επαγγελματίες της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ που έχουν αποκαλύψει την ταυτότητα τους, αισθάνονται πιο αφοσιωμένοι και πιο παραγωγικοί. Οκτώ στους 10 Ευρωπαίους πιστεύουν, ότι η εργασία σε περιβάλλοντα που υποστηρίζουν τη συμπερίληψη και διαφορετικότητα ενισχύει τη δημιουργία ιδεών και την καινοτομία, ιδιαίτερα στη μετά-COVID εποχή. Τέλος, 1 στους 3 επαγγελματίες στην Ευρώπη επιλέγει θέσεις εργασίας από οργανισμούς που ενσωματώνουν πολιτικές συμπερίληψης και διαφορετικότητας. Αυτά είναι τρία από τα βασικά συμπεράσματα που αναδείχθηκαν στην έρευνα της ManpowerGroup, σχετικά με την ένταξη των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στο χώρο εργασίας στη μετά-COVID Ευρώπη, η οποία έχει λάβει περί τις 4.800 απαντήσεις από 14 χώρες (Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Ουγγαρία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Τουρκία, Τσεχία).
Αυτές οι απαντήσεις στέλνουν ένα σαφές μήνυμα στους εργοδότες του 21ου αιώνα: Ότι στην κρίσιμη αυτή περίοδο σε επίπεδο έλλειψης ταλέντων, η υποστήριξη μιας ανοιχτής πολιτικής ένταξης αποτελεί «κλειδί» για την προσέλκυση ταλέντων στους οργανισμούς τους στην Ευρώπη στη μετά COVID εποχή.
«Μια τέτοια μελέτη είναι πολύ σχετική και επίκαιρη», δηλώνει ο Vicenç Álvaro, Διευθυντής Μάρκετινγκ της ManpowerGroup Νότιας Ευρώπης. «Η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα στο χώρο εργασίας είναι αναφαίρετες για εταιρίες που αποτελούν ανταγωνιστικούς πόλους προσέλκυσης ταλέντων. Η έρευνα αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα στην Ευρώπη, η οποία απαιτεί μια ακλόνητη δέσμευση από εταιρίες και ηγέτες, θεσμούς και επαγγελματίες. Καθώς ο Μήνας Υπερηφάνειας έφτασε στο τέλος του, τώρα είναι η ώρα να υιοθετηθεί μια μακροπρόθεσμη στρατηγική».
Η εργασία από απόσταση και το υβριδικό μοντέλο συνιστούν τις πλέον διαδεδομένες τάσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αυτές που θα έχουν τη μεγαλύτερη διάρκεια. Η ανάλυση της ManpowerGroup επιβεβαιώνει, ότι τα νέα μοντέλα εργασίας προϋποθέτουν τον βαθμό συμπερίληψης στο χώρο εργασίας γενικά και, ιδιαίτερα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων. Επομένως, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (47,8%) επιβεβαιώνουν, ότι έχουν βιώσει σε διαφορετικό βαθμό ο καθένας, περισσότερο το αίσθημα συμπερίληψης στην εταιρία. Ωστόσο, φαίνεται, ότι η εξωστρέφεια με αυτά τα νέα μοντέλα εργασίας δε θα είναι τόσο εύκολη υπόθεση για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα: Το 39% πιστεύουν, ότι θα είναι πιο δύσκολο να αποκαλύψουν το σεξουαλικό τους προσανατολισμό ή το φύλο τους σε ένα απομακρυσμένο ή υβριδικό περιβάλλον.
Δεκτικότητα στο χώρο εργασίας
Αναλύοντας τα ευρήματα, ορισμένα στοιχεία και συμπεριφορές στο εργασιακό περιβάλλον ξεχωρίζουν και απαιτούν την προσοχή των εταιριών. Μόνο 6 στους 10 (57%) εργαζομένους που ανήκουν στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ αισθάνονται άνετα να μοιραστούν αυτήν την πτυχή της προσωπικής τους ζωής με τους συναδέλφους τους και το 44% των ερωτηθέντων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας (και το 34% των συνολικών συμμετεχόντων) θεωρούν σκόπιμο να αποκρύψουν αυτές τις πληροφορίες στις διαδικασίες πρόσληψης. Επιπλέον, το 33,7% των επαγγελματιών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας αποκρύπτουν σκόπιμα τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό, επηρεασμένοι εν μέρει και από το γεγονός, ότι το 20% έχουν υποστεί διακρίσεις για σχετικούς λόγους στο παρελθόν.
Όπως και σε άλλες παρόμοιες έρευνες, οι ομοφυλόφιλοι άνδρες έχουν τη μεγαλύτερη ορατότητα (49%), ακολουθούμενοι από τις γυναίκες λεσβίες (42%) και τα διεμφυλικά άτομα (47%). Η έρευνα της ManpowerGroup αποτυπώνει με ακρίβεια μια πραγματικότητα που πρέπει να ληφθεί υπόψη: Όσο υψηλότερη είναι η θέση τους μέσα στον οργανισμό, τόσο μεγαλύτερη είναι η προθυμία μεταξύ των ερωτηθέντων να μοιραστούν τη ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτότητά τους στο χώρο εργασίας τους. Συμπερασματικά, το 58,5% είναι διευθυντές, το 58,16% μάνατζερ και το 57,43% κατέχουν μεσαία διοικητική θέση. Αντίθετα, οι ασκούμενοι (37,5%) και οι εργαζόμενοι (43,6%) υστερούν σε αυτήν την κατάταξη. Το 45% των ερωτηθέντων θεωρούν την εταιρία, στην οποία εργάζονται, «ανεκτική» ή «πολύ ανεκτική» προς τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, αν και το 55% των ερωτηθέντων δηλώνουν, ότι η ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτότητά τους έχει επηρεάσει τις επαγγελματικές τους ευκαιρίες, ενώ παράλληλα έχει μειώσει τις πιθανότητες για αύξηση για το 20,7% των ερωτηθέντων.
Όλα όσα μένουν να γίνουν
Μέχρι τα μέσα του 2021, μόνο το 58% των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων αισθάνονται άνετα να μοιραστούν αυτήν την πτυχή της προσωπικής τους ζωής στο χώρο εργασίας τους. Το 23,3% του συνολικού πληθυσμού ισχυρίζεται, ότι έχει υπάρξει θύμα ακατάλληλων σχολίων με βάση το φύλο ή τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους (το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 35% για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα). Το 53% των ερωτηθέντων δηλώνουν, ότι έχουν ακούσει ακατάλληλα ή προσβλητικά σχόλια εναντίον των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στο χώρο εργασίας. Αυτό το ποσοστό αγγίζει το 59% για τα άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. Το πιο ανησυχητικό είναι, ότι σε περισσότερες από τις μισές περιπτώσεις (56%) η ακατάλληλη χρήση της γλώσσας προήλθε από ηγέτη ή διευθυντή του χώρου εργασίας.
«Η Ευρώπη μετά τον COVID πρέπει να είναι ενήμερη για την κατάσταση των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων και κατ' επέκταση, όλων των επαγγελματιών, προκειμένου να αποφευχθούν και να αποδοκιμαστούν οι ανάρμοστες πρακτικές, να εντοπιστούν γρήγορα και να εφαρμοστούν λύσεις και, τέλος, να επιτευχθεί ο απόλυτος στόχος της πλήρους ένταξης και της ισότητας στο χώρο εργασίας, όπως αναφέρεται στον 5ο στόχο της Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών».
Σχετικά με τη ManpowerGroup™
Η ManpowerGroup®, η κορυφαία διεθνώς εταιρία παροχής λύσεων ανθρώπινου δυναμικού, βοηθά τους οργανισμούς να εξελίσσονται και να ξεχωρίζουν σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα παρέχοντας υπηρεσίες, όπως η εύρεση, η αξιολόγηση, η ανάπτυξη και η διαχείριση ταλέντων. Αναπτύσσουμε καινοτόμες λύσεις για εκατοντάδες χιλιάδες οργανισμούς κάθε χρόνο, παρέχοντάς τους εξειδικευμένα ταλέντα, ενώ, παράλληλα, βρίσκουμε ουσιαστικές θέσεις εργασίας για εκατομμύρια ανθρώπους από ένα ευρύ φάσμα κλάδων και δεξιοτήτων. Η εξειδικευμένη οικογένεια των “brands” μας - Manpower®, Experis® και Talent Solutions® - δημιουργεί ουσιώδη αξία για τους υποψηφίους και πελάτες σε 75 χώρες εδώ και 70 χρόνια. Είμαστε αναγνωρισμένοι για την εταιρική μας ποικιλομορφία - ως μια από τις καλύτερες εταιρίες που δίνουν έμφαση στις γυναίκες, αλλά και στην ενσωμάτωση, στην ισότητα και την αναπηρία. Το 2021 η ManpowerGroup αναγνωρίστηκε για δωδέκατη φορά ως μία από τις πλέον Ηθικές Εταιρίες στον Κόσμο - “World’s Most Ethical Companies”, επιβεβαιώνοντας τη θέση της, ως την πιο αξιόπιστη και αξιόλογη εταιρία στον κλάδο.
Ο όμιλος ManpowerGroup στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, ο όμιλος ManpowerGroup ιδρύθηκε το 1998. Μέσα από το δίκτυο 2 υποκαταστημάτων στην Αττική και Θεσσαλονίκη εντοπίζουμε, αξιολογούμε, αναπτύσσουμε και διαχειριζόμαστε ταλέντα σε όλο το φάσμα βασικών κλάδων της οικονομίας. Πιστοποιημένη σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας ISO 9001:2015, στους τομείς εύρεσης και επιλογής προσωπικού, καθώς και υπηρεσιών προσωρινής απασχόλησης σε όλο το δίκτυο των υποκαταστημάτων της. Ενώ, το 2021 η ManpowerGroup Ελλάδας απέκτησε την πιστοποίηση Great Place to Work® που υπογραμμίζει το επίπεδο του ομαδικού πνεύματος, της αξιοπιστίας και του σεβασμού που κυριαρχούν στον οργανισμό μας.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας, επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες μας.
Για εταιρίες: www.manpowergroup.gr
Για υποψήφιους: www.manpower.gr